تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

مظلومیت نهج‌البلاغه مشهود است

  • کد خبر : 836
  • 12 اسفند 1402 - 12:20
مظلومیت نهج‌البلاغه مشهود است

حجت‌الاسلام سالک کاشانی مطرح کرد؛ بهره‌مندی ۲ درصدی جامعه از کلام امیرالمؤمنین (ع)! / مظلومیت نهج‌البلاغه مشهود است   به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه از سری برنامه‌های سومین جشنواره «امامت و مهدویت» که در دانشگاه آزاد […]

حجت‌الاسلام سالک کاشانی مطرح کرد؛

بهره‌مندی ۲ درصدی جامعه از کلام امیرالمؤمنین (ع)! / مظلومیت نهج‌البلاغه مشهود است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه از سری برنامه‌های سومین جشنواره «امامت و مهدویت» که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که خداوند ما را در مسیر خدمت نهج‌البلاغه قرار داده است.

وی با بیان اینکه در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه ترکیب جامعی برای تربیت جامعه بیان شده است، ادامه داد: جوانی و عافیت دو مسئله‌ای است که اگر به آن توجه نداشته باشیم، پشیمانی گریبان ما را خواهد گرفت؛ همچنین بنا به فرموده امیرالمومنین حضرت علی(ع)، قلب جوان یک زمین خالی ناکاشته است و مسئولان باید این نعمت را قدر دانسته و از این زمینه پاک نسل جوان استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان امانت جامعه در دست مراکز آموزشی هستند و باید برای خدمت به اسلام و نظام تربیت شوند، بیان کرد: در عصری که غرب و امپراتوری رسانه‌های آنان تلاش دارند جوانان ما را از دین و نظام جدا کنند، مظلوم ماندن نهج‌البلاغه در جامعه مشهود است و با کمال تأسف باید گفت که تنها دو درصد از جامعه از کلام امیرالمؤمنین(ع) بهره‌مند می‌شوند.

سالک کاشانی یادآور شد: در هر بُعدی از ابعاد فردی و اجتماعی که بخواهید وارد نهج‌البلاغه شوید، سخن برای گفتن دارد. امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در خطبه ۱۷۶ از من و شما عمل می‌خواهد و قدرت آینده‌نگری و امید برای رسیدن به قله‌های جهانی با بسترسازی حکومت عدل جهانی را طلب می‌کند و باید امانات الهی مانند جوانان و حکومت اسلامی و موارد دیگر که در دست ماست را حفظ و کاری کنیم که آیندگان به وجود ما افتخار کنند.

 

منبع:
خبرگزاری آنا 

لینک کوتاه : https://nahj-esf.com/?p=836

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.