تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

چرا اثری از نهج‌البلاغه در کتب درسی نیست؟

  • کد خبر : 833
  • 12 اسفند 1402 - 12:17
چرا اثری از نهج‌البلاغه در کتب درسی نیست؟

حجت‌الاسلام میرلوحی: اعتبارمان را در گفته‌های غرب‌پژوهان و شرق‌شناسان می‌جوییم!/ چرا اثری از نهج‌البلاغه در کتب درسی نیست؟   به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) در سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه از سری برنامه‌های سومین جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد که در دانشگاه […]

حجت‌الاسلام میرلوحی:

اعتبارمان را در گفته‌های غرب‌پژوهان و شرق‌شناسان می‌جوییم!/ چرا اثری از نهج‌البلاغه در کتب درسی نیست؟

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) در سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه از سری برنامه‌های سومین جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، بیان کرد: جرج جرداق مسیحی زمانی که به ایران آمده بود، اشاره کرد که علامه امینی(ره) کتاب «نهج‌البلاغه» را برای من ارسال کرد تا به‌عنوان یک وکیل و با عدم سوءگرایی آن را بخوانم و نظر دهم و اینگونه بود که با نهج‌البلاغه آشنا و جذب آن شدم و با وجود عدم التزام و اعتقاد به اسلام و مسلمانی، صد‌ها بار نهج‌البلاغه را خوانده‌ام.

وی با بیان اینکه علامه امینی(ره) در دوران بدون اینترنت، تکنولوژی بود، نظام اسلامی و بودجه‌های فرهنگی، کتاب الغدیر را نگارش می‌کند و به ترویج نهج‌البلاغه می‌پردازد، افزود: ما جز خجالت در برابر این بزرگان نداریم که با این همه امکانات، هیچ اقدام شایان توجه و مؤثر یا اثر قابل عرضه‌ای در دفاع از امیرالمومنین (ع) نداریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برای انبیاء پنج وظیفه عنوان شده است، ادامه داد: دریافت وحی، نخستین وظیفه پیامبران است و حفظ این وحی وظیفه دیگر برگزیدگان الهی است؛ همچنین تبیین و تفسیر وحی وظیفه حجت خداست و خداوند در قرآن بار‌ها ذکر کرده که پیامبر اسلام(ص) برای تبیین وحی فرستاده شده است.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) متذکر شد: مبارزه با بدعت‌ها و تحریف‌ها از دیگر وظایف انبیاست و آخرین وظیفه آنان اجرای معارف وحی در جامعه است.

میرلوحی خاطرنشان کرد: در زمان کنونی تنها دریافت وحی منسوخ شده و برای همین پیامبری فرستاده نشده، اما دیگر وظایف انبیاء هنوز باقی بر عهده ائمه اطهار علیهم‌السلام و حجت‌های خداوند است.

وی درباره ترویج نهج‌البلاغه در جامعه گفت: باید معارف بی‌کران نهج‌البلاغه در کتب درسی ما گنجانده شود و فقدان نهج‌البلاغه در سرفصل‌های آموزشی ما سبب غفلت از آن شده؛ چرا ما در کتب درسی کشور اعتبارمان را در گفته‌های غرب‌پژوهان و شرق‌شناسان می‌جوییم، اما هیچ نشانی از نهج‌البلاغه در کتب درسی‌مان نمی‌یابیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) تشریح کرد: متأسفانه نهج‌البلاغه را جدی نگرفته‌ایم و دم از نهج‌البلاغه می‌زنیم؛ در حالی که در حوزه و دانشگاه غفلت از این کتاب گران‌سنگ مشاهده می‌شود و خوشحالم در دانشگاه آزاد اسلامی به آن اهتمام ویژه شده و این دانشگاه، آن را جدی گرفته است.

 

منبع:

خبرگزاری آنا

لینک کوتاه : https://nahj-esf.com/?p=833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.